3 dôvody, prečo zveríte váš nový web do rúk webdizajnéra

k podnikáte v ktoromkoľvek odvetví, určite dobre viete, aká je prezentácia na internete dôležitá. Potrebujete vytvoriť stránku, ktorá vás odlíši od konkurencie? Alebo snívate o vlastnom e-shope? Na internete nájdete rôzne služby, ktoré vám umožnia vytvoriť si web sami a ešte k tomu “rýchlo a zadarmo”. Aj keď sú prípady kedy vám šablónové riešenie postačí, skôr než sa pustíte touto cestou si prečítajte, prečo je dobré zveriť tvorbu webu dizajnérovi.

Okrem prezentovanie vašich služieb a  informácii o firme, by mal váš web hlavne slúžiť na získavanie nových klientov – to je hlavná akcia (konverzia návštevníka na zákazníka), ktorú od svojho webu očakávate. V prípade eshopu je to samozrejme úspešne ukončený nákup produktu. V niektorých prípadoch môže byť konverziou aj získanie emailového kontaktu, vyplnenie dotazníka, telefonické oslovenie a pod.

Blog Images

Základom toho, aby návštevník vášho webu vôbec rozmýšľal o tom, že u vás niečo nakúpi je dôvera. Musí vám veriť, že ste to práve vy, kto mu pomôže a vyrieši jeho situáciu. Váš web by mal slúžiť práve na to, aby budoval dôveru vo vašu profesionalitu.

Nikdy nedostanete druhú šancu urobiť prvý dojem. 

Práve dizajn stránky je prvé čo si návštevník všimne, a to čo spraví prvý dojem. Až potom začne čítať a hľadať informácie o vás. Ak zanecháte neprofesionálny prvý dojem, ťažšie sa vám bude budovať dôvera. Pritom vytvoriť pútavý dizajn nie je jednoduché. To, že sa stránka, ktorú ste si vytvorili páči vám a vašej rodine, neznamená, že bude prinášať nových zákazníkov.

Ak nemáte žiaden intuitívny cit pre dizajn, tak si hovorte „informačný architekt“ a používajte iba Helveticu.

Webdizajnér pri tvorbe dizajnu stránok rieši veľa špecifických problémov, od dôležitosti UX a UI, teórie farieb a ich rôzneho použitia, potreby dobrého copywritingu, ktorý bude predávať, až po správny výber a použitie fontov. Napríklad je rozdiel či chceme, aby stránka pôsobila korporátne alebo priateľsky – dizajn webu bude v týchto prípadoch odlišný.

Dizajn vašej stránky (ale ešte aj omnoho viac) rozhoduje o tom, či vaša stránka zaujme hneď na prvý krát. Ak bude pôsobiť profesionálne a prehľadne priláka nielen nových zákazníkov, ale zaujme natoľko, že sa k nej ľudia budú s radosťou vracať.

Podnikať bez reklamy je ako mrkať na dievča v tme. Vy viete čo robíte, ale nikto iný nie. 

Webdizajnérske tímy vám zvyčajne ponúknu viac, ako iba hotový produkt – webstránku. Jedna časť úspešnej online prezentácie je estetický a funkčný web. Pekná web stránka však neznamená, že ju ľudia nájdu a aj keď sa na ňu dostanú, neznamená to, že spravia to čo od nich chcete. Tu sa spája veľa odvetví online marketingu, na ktoré vy ako podnikateľ alebo bežný užívateľ internetu nemusíte mať know-how a skúsenosti. Tiež je to časovo náročná činnosť, často stresujúca. Nakoniec si vytvoríte webstránku, budete sa z nej tešiť, ale bude stratená v oceáne internetových stránok.

Je to ako s pokazeným autom, ktoré nefunguje ako má – idete do servisu a zveríte ho odborníkom. Rovnako je to aj s vašim online marketingom.