Prečo sa zveriť do rúk grafického dizajnéra?

Možno si to ani neuvedomujete, ale grafický dizajn je všade okolo nás. Obálku knihy, ktorú si zoberiete večer pred spaním do ruky, musel niekto navrhnúť. Rovnako obaly na potraviny, ktoré máte v chladničke, noviny a letáky, ktoré vám pristanú v poštovej schránke, aplikáciu budíka, ktorý vám každé ráno zvoní, dokonca aj vaše auto bolo kedysi „len „ peknou kresbou na papieri.

V súčasnosti je grafický dizajn dôležitejší a taktiež viditeľnejší než kedykoľvek predtým. Pekné a funkčné mobilné aplikácie, internetové stránky, reklama v rôznych podobách všade, kam sa len pozrieme, obaly produktov, ktoré sú pekné a pútavé, to všetko spadá pod toto magické slovné spojenie.

Blog Images

Hlavnou úlohou grafického dizajnu je odovzdať informáciu. Hlavnou úlohou dobrého grafického dizajnu však je funkčnosť. S tým prvým prípadom sa pri grafike stretávame všade – od podomácky vyrobených letáčikov vo Worde, cez známych a členov rodiny, ktorí si štvrtýkrát v živote otvorili Photoshop a už sa pasujú do úlohy grafika, ktorý vám dizajn spraví „rýchlo a lacno“, až po profesionála, ktorého grafický dizajn živí. Ten druhý prípad – dobrý a funkčný dizajn – vám však dokáže zaručiť väčšinou len tá posledná skupina grafikov.

Čo to znamená pre váš biznis a prečo sa na grafikovi neoplatí šetriť?

1. Kvalitný dizajn zvyšuje dôveryhodnosť v očiach vašich klientov

Kvalita grafického dizajnu odzrkadľuje kvalitu vašich služieb. Ak je váš brand a grafika, ktorú používate na komunikáciu so zákazníkom, profesionálna, funkčná, konzistentná a jednoducho kvalitná, zákazník očakáva, že presne taký bude aj váš produkt alebo služba, a je ochotnejší do vás investovať.

Samozrejme, ak je váš produkt alebo služba zlá, dobrá grafika to nezachráni. No pozrime sa na to z opačného konca – ak už ste ochotný zaplatiť za služby profesionálneho grafika, nebudete predsa ponúkať podpriemernú službu. Vašim zákazníkom je to jasné a vy im tak dáte najavo, že vám môžu plne dôverovať.

Ak by mal existovať nejaký predpoklad pre úspešného digitálneho kreatívca, bola by to vášeň pre objavovanie. 

2. Dizajn robí vašu značku rozpoznateľnou a zapamätateľnou

Zoberme si asi najčastejšie skloňovaný príklad brandu – Coca-Cola. Čo sa vám ako prvé vybaví? U väčšiny ľudí je to červená farba, prípadne špecifický biely nápis na červenom pozadí, ďalej možno kreatívne reklamy vzbudzujúce emócie, radosť, Santa Claus, kamión, bublinky a tak ďalej. Toto je ideálny príklad brandu, ku ktorého sile v podvedomí zákazníkov by sa chcel priblížiť snáď každý biznis.

V tomto prípade je najdôležitejšia konzistentnosť. Človek je tvor vnímavý a platí to ešte viac v prípade podvedomého vnímania. Ak uvidíme logo, banner, reklamu, skrátka hocičo, čo sa nám páči, môžeme na to o nejaký čas zabudnúť. No ak to uvidíme znova a znova, po čase už vieme k tejto značke priradiť okrem loga aj farbu, špecifické tvary, fonty, prípadne maskota a vytvorí sa nám v hlave ucelený obraz. A tým sa dostávate do povedomia svojich potenciálnych zákazníkov.

Pretože na prvom dojme jednoducho záleží

Tento bod je v podstate zhrnutím všetkých predošlých. Prvé, s čím sa váš zákazník stretne, je väčšinou vaše logo v súvislosti s informáciou, ktorú zdieľate v reklame, v poste, v letáku. Mimoriadne dôležité je to, ako je graficky spracovaná. Pôsobí pokojne a rozvážne, alebo naopak energicky, ba priam agresívne? Akým tónom sa mi značka prihovára? Je priateľský, sterilne vážny, alebo naliehavý? Ponúka mi profesionálnu službu / luxusný tovar za ktorý si budem ochotný priplatiť, pretože si to zaslúžim, alebo naopak priemernú službu, ktorá však konkuruje susedskými cenami?

Áno, to všetko sú schopní vaši zákazníci vyčítať „len“ na základe farieb, fontov, grafických prvkov, ich rozmiestnenia  a celkového prvého dojmu, ktorý zanechá váš banner alebo prvé sekundy na vašom webe.

Ako som už písala vyššie, dobrý dizajnér dokáže svojou grafikou zanechať emóciu podčiarkujúcu hodnoty vašej značky a práve tá emócia je takmer vždy rozhodujúcim faktorom, či u vás nakúpi alebo nie.